7 lipca 2022
pozycjonowanie

Czy pozycjonowanie się opłaca?

Według specjalistów do spraw marketingu internetowego pozycjonowanie stron to obecnie jeden z najskuteczniejszych sposobów na pokazanie się w sieci i pozyskiwanie klientów poprzez kanały cyfrowe. Nadal jednak nie każdy przedsiębiorca jest do niego przekonany, zwłaszcza że za kompleksową opiekę agencji SEO trzeba czasem sporo zapłacić. Sprawdź, czym dokładnie jest pozycjonowanie, czy to się opłaca i czy każdy powinien inwestować w ten kanał marketingowy. 

Czym jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie to szereg działań, których celem jest zwiększenie widoczności strony w organicznych (naturalnych) wynikach wyszukiwania oraz ogólne zwiększenie rozpoznawalności marki w sieci. Często termin ten używany jest zamiennie z SEO (Search Engine Optimization), jednak warto pamiętać, że według definicji terminy te nie są tożsame. Optymalizacja pod kątem wyszukiwarki (SEO) to przede wszystkim działania wykonywane na stronie, natomiast pozycjonowanie obejmuje zacznie więcej czynności – również tych wykonywanych poza obrębem domeny.

Kompleksowy  proces pozycjonowanie obejmuje m.in. takie czynności jak:

  • dobór słów kluczowych;
  • optymalizacja techniczna strony (wydajność strony, certyfikat SSL, wersja mobilna);
  • tworzenie wartościowego contentu nasyconego frazami kluczowymi;
  • linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne;
  • optymalizacja meta danych;
  • optymalizacja plików graficznych;
  • promowanie strony w social mediach i na forach branżowych.    

Czy warto pozycjonować stronę?

Nie można jednoznacznie określić kosztów dotyczących SEO, ponieważ w każdym przypadku wygląda to zupełnie inaczej. Wszystko zależy od aktualnego stanu strony, wielkości serwisu, a także celu, jaki chce osiągnąć jego właściciel. Miesięczny koszt netto może wynosić kilkaset złotych, ale też kilka lub kilkanaście tysięcy złotych. Warto wspomnieć, że klient agencji SEO może również na wstępnie określić budżet, jaki chce przeznaczyć na zwiększenie widoczności. W takiej sytuacji specjaliści dopasują plan działania do środków. 

No dobrze, ale czy pozycjonowanie się opłaca? Zdecydowanie tak. W dobie tak ogromnej konkurencji trudno byłoby pozyskiwać klientów bez odpowiedniej widoczności w sieci. Wszystko ze względu na przyzwyczajenia współczesnych konsumentów, którzy w przypadku potrzeby zakupowej pierwsze pytania kierują do wyszukiwarki internetowej. Szanse na pozyskanie klienta mają więc tylko te firmy, których strony wyświetlą się na pierwszych pozycjach w wynikach wyszukiwania.   

SEO – największe korzyści

Pierwszym pytaniem, jakie zadają przedsiębiorcy przed nawiązaniem współpracy z agencją jest: czy warto pozycjonować stronę? Jest to jak najbardziej zrozumiałe. Strategia marketingowa musi przynosić efekty możliwie najniższym kosztem. Dlatego przed podjęciem decyzji warto poznać korzyści, jakie niesie za sobą zwiększenie widoczności w wyszukiwarce. Prawidłowo przeprowadzone pozycjonowanie może pomóc w realizowaniu celów zarówno sprzedażowych, jak i wizerunkowych. Największe korzyści SEO to:

  • lepsza pozycja w organicznych wynikach wyszukiwania;
  • większy ruch na stronie;
  • większa konwersja;
  • lepsza rozpoznawalność marki;
  • profesjonalny wizerunek firmy;
  • więcej klientów i większe zyski. 

Jak widzisz pozycjonowanie może przynieść wiele korzyści dla strony internetowej i biznesu. Ważne jest jednak prawidłowe przeprowadzenie całego procesu. Warto wspomnieć, że w przypadku SEO bardzo łatwo można popełnić błąd, który pogorszy sytuację witryny. Dlatego najlepiej powierzyć to zadanie specjalistom np. agencji SEO lub agencji marketingowej. Ofertę na pozycjonowanie strony znajdziesz tutaj: https://nprofit.net/pl/pozycjonowanie-stron-wroclaw/

Kto nie powinien pozycjonować strony?

Wiesz już, czym jest pozycjonowanie, czy warto to robić i jakie korzyści może przynieść dla biznesu. Ale czy to oznacza, że każdy bez wyjątku powinien inwestować w taką strategię? Oczywiście, że nie. Istnieje bardzo wąska grupa biznesów, dla których SEO może okazać się mało opłacalne. Przykładem jest działalność krótkoterminowa np. promowanie jakiegoś wydarzenia. W takiej sytuacji budowanie pozycji strony nie ma większego sensu. Trzeba pamiętać, że efekty SEO nie są widoczne od razu, a po kilki lub nawet kilkunastu miesiącach.