2 października 2022
reklama w internecie

Jakie sa opcje reklamowania się w internecie?

Według Raportu Digital 2022, w styczniu 2022 ilość mieszkańców naszego kraju wynosiła 37.77 milionów, z czego aż 32.86 milionów Polaków (87%) jest użytkownikami Internetu. W takim przypadku niezależnie od tego, jakie usługi oferujesz lub jakie sprzedajesz produkty – możesz mieć pewność, że Twoi potencjalni odbiorcy korzystają z Internetu i możesz dotrzeć właśnie do nich. 

Jakie są opcje reklamy w sieci?

Jeżeli planujesz zmaksymalizować wyniki Twoich działań marketingowych w Internecie, powinieneś wykorzystać:

  • Media społecznościowe. To one gromadzą najwięcej użytkowników, a często spędzamy w nich nawet kilka godzin dziennie, w związku z czym jest to idealne miejsce to targetowania swoich reklam. Warto również zaznaczyć, że brak obecności w portalach takich jak Facebook czy Instagram i brak regularności w publikowaniu – może być negatywie odbierany przez użytkowników. Jeżeli dana przerwa jest długa, możemy mieć przeświadczenie, że dana firma już nie działa, w efekcie stracimy część potencjalnych klientów
  • Pozycjonowanie. Wolny rynek sprawia, że zawsze będziesz miał do czynienia z konkurencją. Możesz być jednak o krok przed nimi dzięki wyświetlaniu się w wyszukiwaniach Google na początku listy. Pozycjonowanie sprawi, że poprawisz swoją pozycję wśród innych firm, dzięki czemu łatwiej dotrzesz do nowych odbiorców!
  • Reklamy w Google. Wyszukiwarka Google w dalszym ciągu pozostaje najpopularniejszą wyszukiwarką. Każdego dnia korzystają z niej miliony osób, w związku z czym reklama w Google, która jest powiązana również z reklamami na innych stronach internetowych czy na przykład na YouTube – to bardzo efektywna forma promocji.
  • Pozostawiaj ślad po Twojej firmie w Internecie. Ogłaszaj się wszędzie tam, gdzie jest taka możliwość. Możesz wykorzystać na przykład portale ogłoszeniowe takie jak OLX. Warto również założyć wizytówkę Google dla swojej firmy, gdzie będziesz mógł na przykład dodać dane kontaktowe do jej siedziby, czy mapkę dojazdu, powiązaną z niezwykle popularnymi mapami Google. 
  • reklamy u influencerów. W ostatnich latach jest to jedna z najlepiej zwracających się form kampanii. Influencerzy, celebryci w Polsce generują ogromne zasięgi, co coraz częściej przekłada się również na decyzje zakupowe. W takim przypadku funkcjonują dwa główne systemy – barterowy, gdzie dany twórca reklamuje produkt lub usługę w zamian za otrzymanie jej za darmo, lub system wynagrodzenia pieniężnego. W zależności od popularności influencera, kwoty za reklamę mogą dochodzić do nawet kilkunastu/kilkudziesięciu tysięcy złotych. 
  • możliwość wpisania się do internetowego katalogu firm. Gdy Twoja firma przejdzie weryfikacje i zostanie dodana do spisu, będzie to potwierdzenie dla Twoich potencjalnych klientów, że usługi realizowane są na najwyższym możliwym poziomie. Będzie to w takim razie idealna reklama dla Twojej firmy. Możesz wykorzystać do tego celu na przykład serwis www.smykikoduja.edu.pl.

Nie zwlekaj, Internet oferuje Ci nieograniczone możliwości reklamy. Już dziś możesz zrobić krok w przód do zwiększenia rozpoznawalności Twojej marki!