23 kwietnia 2024

Kongres architektów

Twoje miejsce w internecie

Generowanie leadów – na czym polega

Jednym z głównych celów działań w zakresie marketingu internetowego jest pozyskiwanie leadów sprzedażowych. Trzeba jednak wiedzieć, że nie jest to zadanie łatwe. Jest to proces często dość skomplikowany, a jego niewłaściwa realizacja może przynieść więcej szkód niż korzyści. Dlatego do pozyskiwania leadów podchodzić należy zawsze sposób profesjonalny. Na początek warto wiedzieć, czym lead w ogóle jest i jakie są skuteczne sposoby na ich pozyskiwanie.

Czym jest lead?

Zacząć trzeba od tego, czym właściwie jest lead. Lead to osoba (w przypadku leadów B2C) lub firma (w przypadku leadów B2B), która w sposób dobrowolny pozostawiła swoje dane kontaktowe. Jest to potencjalny klient, osoba zainteresowana oferowanymi produktami lub usługami. Osoba taka odwiedza stronę internetową, a następnie w odpowiednim formularzu pozostawia swoje dane kontaktowe w celu otrzymywania informacji o produkcie lub usłudze. Pozyskiwanie leadów jest zatem procesem mającym na celu zainteresowanie użytkownika daną ofertą w taki sposób, aby pozostawił on swoje dane kontaktowe.

Pozyskiwanie leadów

Pozyskiwanie leadów fachowo określa się jako generowanie leadów. Jest to pozyskiwanie danych kontaktowych przy wykorzystaniu różnego rodzaju narzędzi marketingu internetowego. Każda kampania realizowana w celu generowania leadów może wyglądać inaczej. To, co jednak je łączy to podobny przebieg. W pierwszej kolejności należy wzbudzić zainteresowanie użytkownika daną ofertą, produktem lub usługą. Kolejny etap do konkretne pozyskanie leada, czyli podanie danych kontaktowych przez użytkownika. To jednak nie zamyka procesu generowania leadów. Trzecim etapem jest właściwa klasyfikacja pozyskanych leadów. Ma to na celu ocenę ich pod kątem gotowości do zakupu czy skorzystania z usługi. Każdą kampanię generowania charakteryzują także trzy parametry. Kampania taka musi być skalowana, automatyczna lub półautomatyczna oraz poddająca się optymalizacji.

Dlaczego warto generować leady?

Nie trudno się domyślić, że generowanie leadów przynosi wiele korzyści. Przede wszystkim to możliwość powiększenia bazy potencjalnych klientów. Co ważne, baza ta powiększana jest o osoby, które same wyraziły zainteresowanie produktem lub usługą. Śmiało można zatem powiedzieć, że jest to baza, która przyniesie efekt w postaci sprzedaży. I tak przejść można do kolejnej zalety. Wszelkie działania marketingowe kierowane są wyłącznie do grupy potencjalnie zainteresowanej produktem lub usługą. Takie działania marketingowe są nie tylko skuteczne, ale również pozwalają zaoszczędzić niemałe środki finansowe. Dodać trzeba również fakt, iż generowanie leadów pozwala na budowanie lepszych relacji z klientami.

Metody generowania leadów

Zapytać można jak wygenerować lead? Możliwości jest tutaj wiele. Jednym ze skutecznych sposobów na generowanie leadów jest content marketing. Polega on na tworzeniu oraz publikacji ciekawych i wartościowych dla użytkowników (potencjalnych klientów) treści. Co ważne, content marketing daje tu ogromne możliwości, jeśli chodzi o rodzaje tworzonych treści. Mogą być to e-booki, prezentacje, case study czy raporty. Generowanie leadów za pomocą content marketingu polega na tym, że użytkownik, chcąc pobrać np. e-book musi wcześniej wypełnić formularz podając swoje dane kontaktowe. Innym sposobem na pozyskiwanie leadów jest e-mail marketing. Słychać głosy, że e-mail marketing nie jest już tak skuteczny, jak kiedyś. To błędne myślenie. Jest skuteczny, tylko musi być zrealizowany w sposób właściwy. Pozyskiwanie leadów w ten sposób polega np. na tworzeniu newslettera. Zainteresowani użytkownicy mogą dopisać się do listy newsletterowej, a następnie otrzymywać na swoje skrzynki pocztowe właśnie wspomniany newsletter.

Skuteczne pozyskiwanie leadów

Jak wspomniano na początku, pozyskiwanie leadów nie jest proste. To proces dość skomplikowany i wymagający odpowiedniej wiedzy i umiejętności. Dlatego dobrym rozwiązaniem jest powierzenie tego zadania firma, która w generowaniu leadów się specjalizuje. Pozyskiwanie klientów przez HotLead.pl to gwarancja tego, że proces ten zostanie przeprowadzony w sposób właściwy i skuteczny.