PrestaShop to specjalna platforma umożliwiająca założenie własnego sklepu internetowego. Jest to rozbudowane narzędzie, które pozwala na dostosowanie strony sklepu do swoich potrzeb. Co jakiś czas twórcy tego systemu sklepowego aktualizują go, wprowadzając nowe funkcje i naprawiając błędy. Należy wtedy przeprowadzić aktualizację, aby zyskać dostęp do nowych możliwości i zwiększyć bezpieczeństwo swojego sklepu w sieci. Jak zaktualizować platformę Prestashop?
Samodzielnie czy z pomocą?
Samodzielna aktualizacja PrestaShop może stanowić problem. W szczególności, jeżeli ktoś nie posiada odpowiedniej wiedzy i nie wie, co ma robić. To nie tylko pobranie aktualizacji ze sklepu Play – jak to bywa w wielu przypadkach. Takie działania wymagają zdecydowanie większej wiedzy oraz umiejętności. Warto więc takie zadanie powierzyć osobom, które na co dzień mają do czynienia z PrestaShop i wiedzą m.in. że potrzebna jest przy tym aktualizacja RODO. Jedna z ciekawszych ofert znajduje się na http://convertis.pl/optymalizacja-prestashop. Tym bardziej że aktualizacja to tak naprawdę szerokie pojęcie. Mowa tu bowiem o wielu działaniach, których efektem będzie lepsze działanie sklepu – co na pewno zostanie zauważone przez osoby odwiedzające dane miejsce.
Jak zaktualizować Prestashop?
W ramach tych działań może zostać przeprowadzona optymalizacja techniczna systemu i jego części. Mowa tu dokładnie o bazie i serwerach. Osoby, jakie będą odpowiedzialne za taką aktualizację, wykonują audyt, którego celem będzie także wykrycie ewentualnych nieprawidłowości i wdrożenie odpowiednich zaleceń technicznych. Elementy, funkcje i konfigurację – jest tego bardzo dużo i trzeba poświęcić odpowiednią uwagę tym wszystkim kodom, jakie składają się na całościowy ekosystem. Osoby, jakie na co dzień nie mają z tym do czynienia, nie będą umiały się w tym rozeznać. To dlatego jest tak ważne to, aby zaangażować odpowiednich specjalistów, którzy będą wiedzieć, jak działać, aby nie zepsuć innych, ważnych rzeczy w sklepie internetowym.
Co jeszcze może się dziać?
Prestashop – jak zaktualizować? Już wiadomo, że z pomocą osób, które będą miały w tej kwestii odpowiednie doświadczenie. Warto jednak przybliżyć sobie także inne działania, jakie mogą być wykonane w ramach tego. Mowa tutaj o:
- optymalizacji funkcjonalności Prestashop,
- optymalizacji UX,
- optymalizacji SEO,
- optymalizacji czasu ładowania strony.
No i wcześniej wspomniane RODO, które jest opisane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Sklep internetowy musi zostać zoptymalizowany pod kątem SEO, aby było wiadome, że jest on w stanie przyciągnąć do siebie odpowiednią liczbę osób. W szczególności, jeżeli chodzi o naturalne wyniki wyszukiwania. Co jest także ważne, to szybkość ładowania. Jeżeli sklep nie będzie szybko pokazywał swojej zawartości, to można być pewnym tego, że nie będzie on cieszył się popularnością.
Powiązane artykuły
Jak znaleźć idealną nieruchomość dla siebie?
Jakie są zalety oklejania okien folią?
Certyfikat energetyczny – czym jest?