Jeśli chce się osiągnąć sukces w sieci, to pozycjonowanie strony internetowej jest koniecznością. Ważne jest, aby działania te powierzyć profesjonalnej agencji SEO. Jednak wybór odpowiedniej firmy nie jest wcale taki prosty, jak mogłoby się wydawać. Na rynku funkcjonuje bowiem wiele przedsiębiorstw oferujących usługę pozycjonowania stron internetowych. Czym zatem się kierować wybierając agencję SEO, aby mieć pewność, że trafi się na profesjonalistów?
Jak wybrać agencję SEO?
Przede wszystkim wybierając firmę pozycjonującą strony internetowe, nie można się spieszyć. Wybór musi być dobrze przeanalizowany i przemyślany. Warto pamiętać, aby głównym czynnikiem wyboru nie była cena, ale doświadczenie. Ważna jest tu bowiem jakość oferowanych usług. Istotne jest także, aby wybrana agencja SEO była dla Ciebie partnerem, a nie po prostu firmą, której zlecasz realizację określonych czynności. Jakość pozycjonowania strony będzie miała bezpośredni wpływ na Twój biznes. Zatem dobra agencja marketingowa to taka, która jest Twoim partnerem w biznesie. Oczywiście przed dokonaniem wyboru warto poczytać także opinie o agencjach SEO.
Po czym poznać dobrą agencję SEO?
Dobra agencja SEO będzie chciała wiedzieć jak najwięcej o Twoim biznesie. W związku z tym zada wiele pytań dotyczących Twojej firmy i branży. Im więcej firma pozycjonująca będzie wiedziała o specyfice Twojego biznesu, tym lepiej przygotuje strategię pozycjonowania. Przede wszystkim agencja SEO musi poznać Twoje cele i oczekiwania. Profesjonalna firma przed przystąpieniem do pozycjonowania zawsze wykona wcześniej audyt Twojej strony. Zwróć uwagę np. na ofertę firmy adshock.pl. W skład usługi pozycjonowania wchodzi audyt SEO witryny oraz jej optymalizacja. Agencję, która nie przeprowadza audytu i optymalizacji, lepiej jest omijać z daleka. Jak już wspomniano, dobra agencja SEO powinna być Twoim partnerem w biznesie, dlatego profesjonalną firmę pozycjonującą strony poznać możesz także po tym, że przydzieli Ci ona indywidualnego opiekuna. Współpraca z indywidualnym opiekunem to zdecydowanie lepszy kontakt i szybsze działanie.
Umowa i zakres prac
Wybierając agencję SEO, zwróć uwagę na zapisy w umowie oraz oferowany w niej zakres prac. Oczywiście nigdy nie podejmuj decyzji o współpracy bez umowy. Sama treść musi zawierać jasne informacje o wycenie pozycjonowania. Na rynku funkcjonuje wiele modeli rozliczeń. Firma AdShock oferuje rozliczenie za efekt i zapracowała sobie tym na wiele pozytywnych opinii. Oznacza to, że koszt pozycjonowania poniesiesz tylko wtedy, kiedy strona osiągnie pozycje w TOP10 na wybrane wcześniej frazy kluczowe. To korzystne rozwiązanie, ponieważ dopóki strona nie zostanie wypozycjonowana, nie poniesiesz żadnych kosztów. Umowa zawierać powinna także dokładny zakres prac realizowanych przez agencję. Na koniec warto wspomnieć, że agencja SEO systematycznie powinna przesyłać raport na temat prac i osiągniętych pozycji w wynikach wyszukiwania. Najlepiej, jeśli będzie się to odbywać co miesiąc, co pozwoli na kontrolę działań.
Powiązane artykuły
Domowe testy na ojcostwo, jak działają i co warto wiedzieć?
Jak znaleźć idealną nieruchomość dla siebie?
Jakie są zalety oklejania okien folią?